Köpvillkor

Allmänt

ANDAPH AB, org. nr. 559345–0694, bedriver onlineförsäljning av modevaror, inklusive kläder och skor, väskor och bagage, smycken och accessoarer, parfymer och kosmetika, genom ANDAPH e-handelsbutik www.andaph.come. 

Dessa allmänna E-handelsvillkor (”Köpvillkor”) gäller när du som konsument e-handlar varor på andaph.com. Genom att lägga en beställning på andaph.com godkänner du som kund dessa Köpvillkor. De Köpvillkor som är tillämpliga på din beställning är den version som finns tillgänglig på andaph.com vid tidpunkten för beställningen.

ANDAPH har rätt att när som helst i tiden uppdatera och ändra Köpvillkoren utan att meddela dig på förhand. ANDAPH har vidare rätt att när som helst i tiden uppdatera, ändra, begränsa och/eller ta bort innehåll eller funktioner på andaph.com utan att meddela dig på förhand. Vi reserverar oss även för eventuella tryck- och skrivfel. För vid var tid gällande Köpvillkor är publicerade på andaph.com och vi rekommenderar dig att alltid hålla dig uppdaterad om de senaste Köpvillkoren.

 

Avtal och kunduppgifter

För att e-handla på andaph.com måste du ha fyllt 18 år, vara myndig och ha juridisk rätt att ingå avtal. Detta verifierar du genom att genomföra en beställning på andaph.com.

Som kund är du ansvarig för att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska detta anmälas till kundtjänst. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar du för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter.

ANDAPH förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, t.ex. om felaktiga personuppgifter har uppgivits eller om det finns andra sakliga skäl. 

ANDAPH förbehåller sig rätten att stänga av dig som e-handelskund. Vid eventuell avstängning blir du informerad om detta.

 


Behandling av personuppgifter

ANDAPH behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, betal- och orderin-formation bl.a. för att vi ska kunna uppfylla vårt avtal med dig och kunna hantera din beställning. 

Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy. Dessutom, för att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt-, konto- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag, Klarnas Dataskyddsinformation och Quickpay information om dataskydd.

 

Priser

Alla priser inkluderar mervärdesskatt (moms).

 

Beställning

När du slutfört en beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post som innehåller bland annat information om de varor som du har beställt, om pris och övriga kostnader samt om leveransvillkoren. Med orderbekräftelsen följer även en länk till dessa köpvillkor. Ibland kan det uppkomma situationer som gör att orderbekräftelsen dröjer. Om du inte fått din orderbekräftelse inom skälig tid, eller om orderbekräftelsen skulle avvika från din beställning, vänligen meddela oss så snart som möjligt.

 

Betalning

Du kan betala din order genom Swish, Klarna, eller med bank-, betal- eller kreditkort från Visa, Mastercard, Maestro eller American Express.

 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden via PostNord ombud 49 kr. Vid tillfällen kan fri frakt erbjudas via utvalda fraktalternativ om du beställer över ett visst belopp. Just nu får du fri frakt till ombud vid köp över 1000 kr.

 

Leveranstid

Varor packas normalt första vardag efter orderläggning och så snart den är packad och skickad kommer du att få en bekräftelse på detta via mail. Uppskattad leveranstid är 2-5 arbetsdagar.

 

Återbetalningspolicy

Vi har 30 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara. För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter.

Paketet som skickas till dig kommer att innehålla en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska returnera dina köpta varor. För att starta en retur behöver du bara sätta returfraktetiketten på paketet, och ta den till där du hämtar den eller en angiven logistikplats.

Förstörda paket / saknade varor

I händelse av att paket är trasigt eller att varor saknas är det viktigt att vi kan anmäla detta till rätt instans. Vid trasigt gods, ber vi er vänligen att i första hand vända er till transportören (se information i leveransbekräftelsen) och i andra hand till vår kundtjänst på info@andaph.com
Våra varor som skickas ut till dig filmas för att säkerställa att alla varor och emballage är hela i samband med överlämnande till transportör, samt för att säkerställa att rätt varor har skickats och mottagits. Detta gäller även vid vår returhantering.

Utbyten

Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har och göra ett separat köp för den nya varan.

Återbetalningar

Vi meddelar dig när vi har tagit emot och granskat din retur. Då återbetalas du automatiskt på din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla återbetalningen.

 

Integritetspolicy

Vi återförsäljer inte personlig information och lämnar inte vidare din personliga information till andra. De är endast registrerade i vår kundkatalog. Du kan när som helst begära att få din information raderad. För att du ska kunna ingå avtal med ANDAPH behöver vi följande information:

. Namn
. Address
. Telefonnummer
. E-postadress

Registrering av dina personuppgifter används endast i syfte att leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras hos ANDAPH, och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas. När vi samlar in personuppgifter via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att lämna ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.

Direktören och anställda för ANDAPH har tillgång till de uppgifter som registreras om dig. Dataansvarig i ANDAPH är: ANDAPH AB. Vi lagrar och överför inte kundinformation krypterad.

Som registrerad hos ANDAPH har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få veta vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och i samband med detta, vänligen kontakta info@andaph.com .

 

Klagomål

Svensk rätt tillämpas på dessa Köpvillkor. Om du som kund vill framföra klagomål eller har andra synpunkter vill vi gärna att du tar kontakt med vår kundtjänst. Om vi inte kan komma överens kan du även göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se, som kostnadsfritt prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare. 

ANDAPH följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument har du även möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (online dispute resolution) rörande tvistlösning på nätet.